Välkommen till Företagsmäklardagen 11 maj 2023!
1 mars 2023
Torsdag den 11 maj är det dags för årets viktigaste event Företagsmäklardagen och vi hoppas såklart att du kan komma! Det är här du får möjlighet att under trevliga former träffa dina branschkollegor, få inspiration och utbyta erfarenheter.

Modul 2, årsstämma och mötesevent samma dag

Eventet startar kl 17:15 på Södra Teaterns Champagneterrass, med utsikt över Gamla stan och Stockholms inlopp, och bjuder på bubbel, inspirerande föredrag, spännande diskussioner och en middagsbuffé. Under eftermiddagen kommer även kursen Modul 2 i SFR:s auktorisationsprogram och förbundets årsstämma att genomföras. Det ger dig möjlighet att ta nästa steg i utbildningen och delta på stämman och möteseventet under samma dag.

Bättre affärer med rätt förhandlingsteknik och kundservice

Årets Företagsmäklardagen kretsar kring förhandlingsteknik och kundservice. Vi har bjudit in lönsamhets- och förhandlingsexperten Karin Klerfelt som ska hjälpa dig att bli en skickligare förhandlare med syfte att skapa bättre affärer och avslut. Satish Sen, managementkonsult och grundare av Kaleidoscope och ServiceScore, kommer sedan att visa hur du kan vässa ditt företags konkurrenskraft genom ett aktivt arbete med kundservice. Läs mer om programmet och talarna i längre ned på sidan.

Föredragen startar kl. 18:00 inne i Södra Teaterns Champagnebar och pågår fram till ca 19:30. Därefter bjuds det på en fyrarätters middagsbuffé med kaffe och efterrätt. 

Evenemanget kostar 2500 kr*, inklusive mat och dryck. Om du kombinerar Företagsmäklardagen med Modul 2 betalar du totalt 3500 kr* för både kursen och kvällseventet, inklusive all mat, fika och dryck under dagen och kvällen. 

Vill du bara gå kursen Modul 2 kostar det 2000 kr* för att delta fysiskt eller 1700 kr* för att delta på distans för SFR:s medlemmar. Priset för icke-medlemmar är 2700 kr* för fysiskt deltagande eller 2500 kr* för att delta på distans. I priset ingår en fikabuffé under eftermiddagspausen.

Boka din plats redan idag genom att klicka här. Ange om du bara vill komma på Företagsmäklardagen eller om du vill delta i Modul 2, kvällseventet och även årsstämman. Och glöm inte att berätta om du avser delta fysiskt eller digitalt och dina kontaktuppgifter i bokningsmejlet (namn, företag, mejladress och mobilnummer). Vi vill ha ditt svar snarast men senast den 10 mars!

Med förhoppning om att vi ses den 11/5!
Styrelsen för Sveriges Företagsmäklares Riksförbund

* Alla priser anges exkl. moms.

 

Agenda Företagsmäklardagen 11 maj

Auktorisationskurs Modul 2

Plats: Hilton Stockholm Slussen

13:00-16:00 Modul 2 för dig som vill ta nästa steg i SFR:s auktorisationsprogram. Vid 14:30 tar vi en halvtimmes paus med matig fikabuffé.

Årsstämma & Företagsmäklardagen

Plats: Södra Teaterns Champagnebar

16:30-17:15 SFR Årsstämma.

17:15-18:00 Välkomstdrink på Champagnebarens terrass. 

18:00-18:05 Introduktion av SFR:s ordförande Johan Sandberg.

18:05-18:45 Förhandla fram de bästa affärerna
Alla affärstransaktioner kräver förhandlingar. Det handlar om att komma överens om allt från pris, konkurrensklausuler, betalnings- och överlämningsprocesser till varumärkeshantering med mera. Förutom att medla och sköta förhandlingarna mellan säljare och köpare ska du som företagsmäklare även förhandla med din uppdragsgivare och andra intressenter om affärsvillkor och strategier. Med rätt förhandlingsteknik går affären snabbare i lås samtidigt som förutsättningarna att alla parter blir nöjda förbättras.

Förhandlingsexperten Karin Klerfelt ger dig verktygen som gör dig till en bättre och mer strategisk förhandlare. Att förhandla framgångsrikt är faktiskt en konst, men det går att öva upp färdigheterna som gör dig till en stjärnförhandlare! Karin går igenom några av förhandlingens viktigaste teorier och metoder. Du kommer att få bättre förståelse för hur du själv fungerar i en förhandling och hur motparten upplever olika situationer. Med praktiska exempel visar Karin hur du enkelt kan förbättra förutsättningarna inför alla förhandlingssituationer.

18:45-19:30 God kundservice – ett eftersatt konkurrensmedel
I stort sett alla affärsbeslut och kundrelationer bygger på s.k. emotionella faktorer fast vi vill tro att vi alltid är så rationella. Hur du bemöter och behandlar dina kunder är inte bara vägen till bättre affärer. Forskningen visar att företag som har ett strukturerat arbete med kundservice har högre marknadsandel och lönsamhet liksom nöjdare personal.

Satish Sen, grundare av bl.a. Kaleidoscope och ServiceScore, har själv erfarenhet som företagare och interimschef. Han arbetar numera som managementkonsult i frågor som rör ägarstyrning, ägarförändringar och styrelsearbete parallellt med uppdrag som leder till bättre intäkter och konkurrenskraft.

Satish berättar om ServiceScores väl beprövade metodik som hjälper företag att snabbt vända kundernas ris till ros samtidigt som medarbetarnöjdheten ökar. Han använder exempel från olika branscher och kommer också att presentera ServiceScores senaste mätningar av fastighetsmäklarbranschen.

19:30-23:ish Middagsbuffé med kaffe & efterrätt.

 

Om Karin Klerfelt

Karin Klerfelt är lönsamhets- och förhandlingsexpert och hjälper människor och företag att förhandla, paketera och ta bättre betalt för sina varor och tjänster. Hon har drivit flera egna bolag genom åren och är starkt engagerad i entreprenörsfrågor. Under sina 25 år som konsult och utbildare har Karin hjälpt 1000-tals chefer, medarbetare och företagare att bli bättre förhandlare och säkrare i sina roller. Läs mer om Karin >>

 

Om Satish Sen

Satish Sen har drygt 30 års erfarenhet av att arbeta som vd, interimschef, styrelseledamot och affärsrådgivare. Han är också författare och entreprenör och har startat flera egna bolag, bland annat ServiceScore som erbjuder mätning och utveckling av företags servicearbete. Satish arbetar också med utbildning och föreläsning för vd:ar, styrelser och ägare kring ägar- och bolagsstyrning och som rådgivare till ägare vid generations- och ägarskiften. Läs mer >>

 

/